Resa norrut!

415 Östra Göteborg-SHK 17-24

Sävedalens HK fortsätter att ta poäng. I lördags vann laget seriefinalen mot 415 Östra Göteborg med 24-17 (12-10) och tog sin femte raka seger i division 4.

Det hela inleds väldigt Hawaii-artat, lagen byter chanser med varandra och mängder av tekniska fel begås.  Agerandet från de båda blir tuffare och tuffare allt eftersom. Det smäller i närkamperna och domarbeslut ifrågasätts.

SHK kommer upp med bra insatser i målvakts- och försvarsspelet och kan därför rycka åt sig en två bollars ledning, 12-10, lagom till pausvilan. När kampen drar igång i andra halvlek frustrerar Mangan, i Sävedalen-buren, 415-spelarna ordentligt och släpper endast in två mål under den första kvarten. Det gör att nykomlingarna, som gått rätt igenom två serier, springer iväg resultatmässigt. Ställningen är 19-12 i SHK-favör. 415 gör det inte lätt för sig utan tappar fokus och lägger alldeles för mycket kraft på fel saker. SHK kan hantera situationerna som uppstår bättre och vinner därför ganska enkelt till sist. Slutresultatet skrivs till 24-17.

Mike och Arp tog båda mycket ansvar framåt samtidigt som ”Skägget” skötte det ärofyllda uppdraget att vara lagkapten på ett strålande sätt. Skönt att lyckas gå segrande ur en så grinig strid. SHK toppar tabellen med tio inspelade poäng. Marginalen ned till 415 Östra Göteborg är nu uppe i fem pinnar, men tvåan har en match mindre spelad och kan därför närma sig lite grann. Största berömmet denna match går till försvars-, och målvaktsspelet (29 räddningar, 17 insläppta).