SHK-Torslanda alla skall vägen vandra

Löööön! så känner vi på läktaren och det borde ses i SHKs klubbkassa, det dracks kaffe, det dracks lärre, det dracks mumma, det dracks shots ja listan är oändlig. Därför skippar vi den samma om än längre lista kring mat.
På planen då, vad såg vi där? Ett ungt lag i Torslanda mot ett åldersmixat SHK. Ett utmärkt exempel var att en av SHKs mer seniora spelare har ätit 59 semlor i år, vilket garanterat är fler än hela Torslanda spelartrupp gjort under sin livstid.
Åter till vad vi fick bevittna från ett handbollsperspektiv, trots en suveränt komponerad uppvärmning började hemmalaget svagt medan bortalaget körde på och ryckte till sig en ledning, men efter hand var SHK ikapp och lagen följdes åt till pausvila där ställningen var i närheten av lika. Vi såg en diagonal bakåtviktspass 6m upp i luften samt någon typ av The mighty ducks plog som skulle öppna upp havet av spelyta likt en isbrytare. Tyvärr var ingen annan med i laget på dessa genialiteter men vi som kan bollen och såg från sidan förstår storheten. Förstår inte heller hur domaren kunde motstå att belöna dessa trix?
I andra halvlek snäppte SHK upp spelet kanske genom att formera om uppställningarna på 9m och gå ifrån hockeybyten, credd till hemmalagets tränare. Apropå denna så viskades det om att denne har någon typ av släktskap med K Broman?
Hemmalagets ledning växte till några mål men denna var eliminerad av en utvisningsperiod där Torslanda fick/tog storslam. Dock kom ånyo ett ryck och resulterade i bekväma 33-28 som slutresultat.
Med allt detta sagt, kan ingen längre förneka det som vi har framför oss men vägrar se: i paus 16-15, Torslandas bästa målskyttar, gjorde alla 6 mål, där en var spelare 66, samt en som heter Hec (6). Illuminati!!!!

SHK: Biceps 6, Ekis 5, Den Gröna faran 5 (2), Tutte 3, Tor Tollbom 3, Advokaten 3, Gillis 3, Sleipners pöjk 2, Peter Drömlöp 1, Hec 1, Nye Nyllet 1.