Vägen är törr endast tomten är vaken

Första advent och domaren är vaken, ingen annan i kommunen är vaken, endast marken är naken.

19hundra är en jävla tid att genomföra en div3 match, 19.00 en söndag är än värre. En del av taktiken kan tänkas, en gubbigare tid kan inte ens tomtens lyckta finna, oavsett ebb eller dimma. Hemmalaget Onsala fick SHK att framstå som ett kvickt och tränat team, en del av taktiken månne? SHK sprang, försökte hålla uppe tempot och Onsala gjorde motsatsen vilket resulterade i att mesta delen av de första 30minuterna spenderades på SHKs planhalva. Lite läckerheter fick man se Arp visade vad kroppskontroll innebär, Jonas O visade hur man skjuter löst mitt på, Poffa hur man får en back och Onsala hur man som någorlunda ung spelar som gamla pjäser. Resultatet som tomten kom med i paus var 8-12 i bortalagets favör dvs 50% fler eller mer mål.

Västkustderbyt fortsatte i halvlek 2 föga överraskande och då fick vi också se gammal är äldst då Breden säsongsdebuterade och gjorde en revival efter Danmark. Tungt utsida följdes upp av ett patenterat jämfotaupphopp som gick från 0 till 100 på tiodelen, än kan han mastmakern. Andra halvlek blev en ganska ensidig historia där alla straffarna tillföll hemmalaget men de flesta andra komponenterna föll i bortalagets julklappspåse, och endast tomtens träl var vaken. Slutresultatet skrevs till 17-29 där kollektivet talade på första advent.

En underlig sak kunde noteras, på linjen och på läktarn satt samme gubbe, hjärter två i farsor.

Målskytte: Jonas Ludwig Olsen 5, Crale Bicep Edvardssen 5, Johan Hagmen 4, Henric Olofssen 3, James Bengtsen 3, Joel Forsborg 2, Tompa Bredenflöj 2, Henrik Bruun Arp 2, Peter icke copy-paste Stringen 2, Micke Nyth 1.

Målisligan: Martin Grun 8 och Tobias Hörlejn 9.

Uppbyggande backlista: Skägget 1, Spring 1, Utter 1, Salle 1, Gojne 1, Poffa 1, Crale i kombo med Berne 1