Alé Alé Alé Alé

Lördagen efter fredag och ny seriematch för de Gröna. Låg närvaro av Fridens men visst hade de representanter på plats, ägarkonsortiet sover aldrig! Tack alla hemmasupporters!

Tillbaka till matchen där SHK hoppades rida på de positiva delarna från de senaste matcherna, där fart och glädje var nyckelattribut. Trots att hemmalagets del av matchprotokollet innehåller flest 70- och 80-talister allt som ofta.

SHK startade precis så och bortalaget hängde med mest pga 7metersskott, där de nominerades hela 7stycken under de spelade 60minuterna. Ale erhöll ett rött kort efter knappa fem minuter och man kan gissa att en lördagskväll kan spenderas bättre, eller? Vad vet man om Ale?

När domarens pipa ljöd för halvlekspaus gick SHK till omklädningsrummet med ledning: 16-10. Tyvärr kunde inte detta kommuniceras ut till publik, då halva hallen var strömlös och jourtjänsten gjorde absolut ingenting. En vanligt förfarande när det gäller hemmaborgens förvaltning, men man får vad man betalar för!

I andra halvlek började hemmalagets Drottsymptom lysa igenom och laget föll tillbakat till den gamla sura och mögliga osten som spelat stor roll i tidigare matcher. Detta innebar låg fart, ängslighet och avsaknad av smartness. I förra omgången började motståndet med punktmarkering vilket skördade frukt och likaså i denna tillställning. Hemmalaget plockade iallafall fram den djupt nedgrävda vinnarkänslan och höll undan. 28-26 med bakåtjogg över mållinjen och säsongens första vinst var ett faktum.

Nu är det bara att bygga vidare på detta och fortsätta så julklappsäcken kan vara fylld med en gäng pinnar.

Dagens eloge trots vinsten går till familjen Stor-Rågdell som bakat näringsriktiga bullar av julkaraktär som krönte lördagskvällen.

“Elogeras” skall också sekritariatet som trots felande teknik skötte tider och resultat med ackuratess.

Målskyttar: Studio 1 8, James 6 (1), Hagge 4, Arp 3, Goj 3, Petr (önskade en tjeck under matchen) 2, Lelle Rågdell 1, Bernt 1