B-pojkuträkningens Mekka

SHK-Kongelf 38-17

Med nytt kit och nya möjligheter klev SHK in på hemmaarenan sjuttonhundra, lördag. Denna gång med 2 poäng, 60 minuters division 4-erfarenhet och en lite längre uppvärmning än vanligt under bältet. Vid en höftning kan det tänkas att just division 4-rutin är den som är i minoritet i SHK’s spelartrupp. I jämförelse med rutin från i princip alla andra nivåer i det svenska seriesystemet.

Då Kongelf hade vunnit mot ett lag med tvåsiffrigt som i sin tur kände en som har en pappa som tränat Wasatrims andralag Wassarna och gått på Chalmers var förutsättningarna tuffa och enormt utmanande. Med detta sagt var chefsscoutens felaktiga bedömningar lika många som SHK’s segrar sen grundandet 2010.

Från sekund 1 var SHK fokuserade på sin egen uppgift och spel. Det enda som skapade lite oro i fortet, Ugglumshallen var att domarna i denna serie trots betalt agerar som ”korpkorpen” och inkom ca 12 minuter innan match. Men som de semiproffs de är skötte de sig bra trots bristande förberedelser.

Efter 5 minuter hade Sävedalens HK visat att det inte fanns något för de fräscha och fröjdiga Kongelfspelarna att hämta på plan och resten blev en transportresa. Dock skall inte fokus negligeras vid en sådan resa, för bekräftande fråga arvtagarna Rådbergs; ”IMW AB – vi har fokus på vägen”.

Spelarmässigt var målisarna oerhört stabila och deras magiska utkast blixtrade stundtals till, dock är förstafasen något som kan förbättras då dess löpningar är som slaktaren brukar säga: varken hackade eller malda.

Högersidan på 9 var som vanligt störst och tyngst och idag även en av de mest toppresterande. Eloge till Torbjörn B som trots sin status som nykomling i klubben tog på sig bindeln, uppvärmingen och satte SHK-skeppet i rätt kurs med ackuratess, tills ordinarie kapten skyndat till platsen.

Dagens krydda fick vi i slutet av matchen! En kavalkad av ”opp-side”, missat friläge och passmiss. Men vem bryr sig, SHK tog två nya poäng och är nu i serietopp, så nu är det dags att låta de andra sköta b-pojksuträkningarna!

P.S. Nästa drabbning är Chalmers, och där har flera spelare studerat och känner lärare där som tidigare kollade på RIK som i sin tur vann mot Skövde som aldrig SHK har vunnit mot, så matchen är helt oviss. D.S.

P.S. 2 Trots dubbelarrangemang i kommunen var publiken i Ugglumshallen på tårna och i massor, stort tack! Och om detta fortsätter är det nog dags att den icke ödmjuka handbollsjätten i öster börjar fundera över hur de placerar matcher och evenemang. D.S. 2

P.S. 3 Om ni är intresserade av målskyttar och skytteliga – fråga; Gillis (kan även extrahera assistligan), James (kan även allt om varnings- och utvisningsligan) eller Rådberg den yngre (kan även allt om lastbilar och fokus). D.S. 3

-Spökskrivaren