Flytt av matchen mot mest geografiskt definierat motstånd

SHK – 415 Östra GBG 33-19

Lönedag och toppmöte igen i division 4. På ena sidan stod som vanligt SHK men toppkonkurrenten var utbytt och nu i form av 415 Östra Göteborg. En sifferkombination och ett namn som pekar på att laget precis som SHK håller till i östra Göteborg med omnejd.

Matchen var den första efter en lång period av spelledighet. En stor anledning till denna ledighet var att de icke så eleganta Eleganterna inte ställt upp på match. SHK reagerade dock på spelledigheten föredömligt; ett spelsuget SHK gick in i hemmaborgen med fokus på sitt eget. Detta var melodin och genom ett högt tempo, tight försvar och en gemensam insats så blev detta en ganska ensidig historia. Matchen var ett objektivt och konkret bevis på att laget är redo för division 3 där man också har förhoppningar om att slippa lag som uppför sig som a-pojkar när det skall spelas match och man förlorat innan.

Oberoende av kraftig rotation på manskap så växte avståndet konstant över tid, vilket också indikerar att tuffare matcher kommer att passa SHK:s komplexa och dynamiska trupp. Apropå tempot i matchen så kanske detta förklaras med att matchen spelades på ordinarie träningstid där hastigheten och tempot brukar vara superior (känner ni till mittnian som är bättre än Skövdes M9? – Lake Superior) till normalt matchtempo. Dock ledde detta till att SHK spelade större delen av matchen i försvar och vid erövring högg som en jättelik kollektiv kobra.

En stor eloge till motståndet som ville flytta matchen för att ge hemmalaget en kamp, men trots att denna bara varade i 17 minuter så behöll bortalaget kylan och agerade gentlemannamässigt, vilket inte är vardag i denna serie.

Trots seriefinalepitetet så började det att fokuseras på nästa match direkt efter slutsignalen. Denna skulle gå av stapeln inom cirka 67 timmar. Poffa Brunlund tog detta på största allvar och klev av efter cirka 18 minuter med fokus på framtiden.

P.S Undrar om Eleganterna har lagfest på Pallas eller hemma hos Pallas? Oavsett så får RIK matchbollar därifrån – det vill säga Pallas eller Pallas D.S

– 433 34 Sydvästman