HM en klädkedja som går till historien

Hens och Mauritz, Henne och Mauritz, Hennes och Mauritz, Hennez och Muritz, kärt barn har många namn heter det och i dagens värld är inte alla alltid representerade och respekterade. I SHK finns ombud och öppenhet mot i princip allt som inte kränker folkgrupper och den individuella människan. Hemmamatch i Arenan mot ett lag som saknar form och har ett namn likt ett kärt barn Mulndal-Heim var det en gång i Furulund och idag var ett Mundal-Heid i samma del av Partille, men för de flesta Mölndal-Heid. Frågan är hur detta skall ses, sitter framgången i namnet eller snarare i namnbytet? Nej det kan vi inte svara på idag, utan får nyktert blicka tillbaka i framtiden och se var det hamnade.

Planen för hemmalaget var att spela ett bra försvar, snabba uppspel och med en fulladdad trupp orka springa på måttligt, men som så många gånger förr försökte hemmalaget med antitesen och spelade undermåligt försvarsspel, obefintligt kontringsspel samt joggade runt med sänkta huvuden. Apropå huvuden fick Gunde en boll i huvudet, i fejjan, och det är det vi minns av första halvlek. En annan klenod var att Crale nästan följde upp sin sena ankomst (back) med en två som på vippen renderade i ett rött kort. Om det är någon som är osäker vem det här talas om är det Crale, Crale-biceps.

Efter denna bedrövliga halvlek var ställningen 10-16 efter läckert skytte och kraftfulla genombrott utanför zon1 av ett entusiastiskt bortalag i röda skjortor. Där finner vi kanske nyckeln; den röda skjortan som förenar dessa konstellationer i ständig förändring.

På läktarna dracks det en kopp kaffe och besökarna frågade sig om det är möjligt med en vändning, endast 10mål i en halvlek, -då krävs endast 3 insläppta i andra sa en 13-14årig pöjk.

Andra halvlek fortsatte som första men med några små indikationer på att SHK hade något på gång. Efter två handfulla minuter och ett 5-1 försvar som redan började spelas sent i halvlek 1 men nu börjat att sätta sig började upphämtningen och hemmalaget gjorde 10-0 under denna period. Myntet var flippat, gammal var äldst osv. Hemmalaget bjöd dock på lite handicap med felaktigt byte och vem som står ansvarig bör undersökas och föras till protokollet.

I upphämtningen var målvakts-, försvars-, och kontringsspel framgångsfaktorer och detta visar ånyo att tusen tips från coachen sällan är nyckeln utan förberedelsen är.

Hur vi på läktarna minns denna tillställning: 10-16, 29-26, slät, trist, dålig men 2 friska pinnar! TVÅ FINSKA PINNAR. Men denna match inklusive kaffe var värd mer än en t-skjorta med dålig passform.

Målskytte: Bicen 8, Daniel Wikenfeldt 4, Loket 4, Brunson 3,(1) Hagge 3, Olofsen 2, Julle 2, Linus 2, Stringen 1 (copy paste från alla andra matcher)

Keepers´ contribution: 17 (13+4) dvs 40%

Backlista: se tidigare noteringar! Men addera en på Crale (sen ankomst) och Robban Rådis med följe

-Vålnaden