Idrottsmän är entertainers som uppträder på de största arenorna

Kelt – SHK 22-28

Match i Frölunda Kulturhus populärt och ledigt kallat: ”Kultan”. En multifunktionshall med badhus, bio, annat sköj samt trance i sitt utbud, och för dagen serieledaren på besök. Ett hemmalag i Kelt som hade som mål att genom hårdhet störa SHK. Detta lyckades och tempot från tidigare i veckan var som bortblåst, eventuellt bytte Kelt mellan 4-9 spelare anfall-försvar. Hemmalagets spel premierades och de jobbade hårt men till slut orkade de inte stå emot lagbygget från Sävedalen. Detta speciellt efter 30 spelade minuter då SHK med Gunde som härförare höll nollan i nära 7 minuter.

I hemmalagets mål fanns en karaktär som påminde ganska mycket om en av burväktarna från IKS 79/80- samt 80/81-kull. Denna kväll valde han dock inte att sadla om halvvägs i matchen utan fullföljde sitt uppdrag i de flesta fall då bortalaget anföll.

Det visade sig att Poffa som vilat senaste matchen var på målhumör och SHK:s ryggrad av pojkar 79 visade att de kommer vara nyckelpjäser i division 3. Något som var tydligt var att SHK hade filat på sina varianter när ett uppställt frikast sattes upp plötsligt i fredagsskymningen.

Kvällen innehöll lite samkväm där spelsystem och maneter diskuterade över animaliskt och vegetariskt. Och likt en manet både i flytande och fast form.

Segern innebär att SHK är i pole position för att avancera till den tredje divisionen på lika många år. Detta innebär att laget närmar sig både entertainers och att agera på de stora arenorna.

P.S Vad fan hände med Nico? Hade han vägarna förbi Frölunda Kulturhus 19.30 en fredagkväll!? Kanske skulle han på bio? D.S

– Jocke Bojj