Måndagskväll är nya svart

Gammalt mot ungt ett gäng c-gubbar. Efter den meriterande vinsten mot Wasaiterna ställdes SHK på bortaplan mot Torslanda B på plan C. Hemmalaget var i snitt 10-15år yngre än bortalaget och manskapet från Sävedalen var fullt, så fullt att sekretariatet behövde kontrollräkna ett par gånger. Hank the tanks träningsoverall ställde till det, men vad gör man inte för att bli varm. Matchen var av en underlig karaktär och var inte som en normal match med flera skepnader och böljande resultat. I princip alla 60minuter såg likadana ut där SHK satt i förarsätet med hemmalaget i baksätet, ytterst nära. När domaren blåste 60min så visade tavlan delad kompott. En pinne stannade i Torslanda och en åkte med ägarns pöjk till Sävedalen. Ett snopet resultat för bortalaget men hemmalaget skall ha en eloge för sitt krigande.

Noteringar:

• 125-landkampsmannen var planens gigant men visade a-pojkskyla i vad som var tänkt som matchens sista anfall.
  • Fick vi se säsongens mest underliga?
  • Lådan gjorde comeback.
  • The Tank fortsätter sin väg tillbaka till storformen.
  • Matchens citron går till nummer 14!

Målskyttar: