Studieresa och match

Chalmers HK-SHK 23-30

Matchen spelades mot ett studentlag vilket matchtiden 18.00 skvallrade om. Bortapubliken innehöll föräldrar, sambos, fruar, knoddar, lagkompisar, handbollspensionärer och även en å annan kaffe och bärs. Trots detta var inte stämningen ELEKTRISK på eller utanför planen inITialt.

Förväntningarna var stora på en TEKNISK och FYSISK match, men det var svårt att räkna ut hur Chalmers skulle ställa upp! KEMIN infann sig inte riktigt i början av matchen och Chalmers drog ifrån med aggressivt försvarspel och kvicka kontringar till något som kunde likna tennissiffror: 6-2.

De som kan sin statistik kan se att den befintliga DATAn pekar i riktning att MASKINen SHK skulle börja rulla och i ren AUTOMATION äta sig ikapp den TEKNISKT och FYSISKT sämre rustade motståndaren. Armdrag och opolerade tacklingar började förekomma i INDUSTRIELL skala och Chalmers oEKONOMISKA spelstil slet på laget. Detta tog SHK tillvara på och började segla ifrån något man vanligvis endast brukar se inom SJÖFART.

StraffARKITEKT för dagen var Poffa som var hundraprocentig från 7 meter vilket gav ett bra fundament för att kunna mäta sig med Chalmers. Vikten av matchen var 2 poäng vilket SHK plockade med sig för tredje matchen i rad vilket är starkt med den tunga inledningen. Med en matchtrupp på 14 gubbar bör SHK hålla ett betydligt högre tempo och visa att den blixtrande starten från Kongelfmatchen inte var en dagsslända och ett undantag.

Målskyttar följer.

P.S. Den kinesiske matematikerns favvorätt? Matris! D.S.

-Vaktmästaren