Sur förlust i slutminuten

Unga Särökomterna är mer på tårna i början av matchen – de får avsluta alldeles för lätt från 9 meter. SHK kommer dock snabbt tillbaka med en härlig fart och kan kvittera. Sista tio minuterna i första tillhör tyvärr Särökometerna som kan gå till halvtidsledning med 14-10.

SHK kommer ut till andra halvlek med bättre fokus än i slutet av första. Redan efter tio minuter är laget tillbaka till likaläge. Lagen byter därefter mål med varandra. Efter att ha legat under hela matchen tar SHK ledningen med åtta minuter kvar (23-24), en ledning som står sig ett par minuter innan Särökometerna kvitterar. Särökometerna får under matchens sista minut en straff som de tyvärr gör mål på. SHK tar time-out för att få till ett kryss. Dock kommer laget inte till något bra läge och Särökometerna får jubla inför hemmapubliken med en uddamålsvinst, 25-24.

En rolig match att spela och titta på, bara att ta nya tag för att ta säsongens första seger kommande lördag. Torslanda står för motståndet i Ugglum kl 18.30. Väl mött!

Målskyttar SHK:
Jocke 5