Besök av plantskolan – cirkeln sluten

SHK – Baltic 34-22

Säsongens sista match och en härlig inramning av avslutningen i den härliga om än ständigt smutsiga Ugglumshallen. Föräldrar, syskon, barn, annan släkt och vänner trivdes i den soliga lördagseftermiddagen, när SHK ställdes mot ett annat topplag i division 4 som bara besegrades med en strut på bortaplan. Idag var det mindre snack om saken då SHK igen, igen och åter igen gör sina bästa matcher då fokus ligger på egen insats och inte på någon 50-åring med många extra kilon eller en spelare som gjort en del mål i division 3! Eller gjort en J-landskamp 1977…

Starkt av hemmalaget att fokusera på insatsen då distraktion från lördagsevent fanns. I horisonten stod en afton som skulle bli utmärkt, både som event och organisatoriskt. Det nämnda exceptionella fokus kunde även ses på spelaren på läktaren som gjorde årets insats som supporter!? Den enda tillstymmelsen av konkurrens måste varit BR18:s läktaraktivitet i Älvängen, då denna skrek och fäktade som en sabbad drivrem.

Flera läckra detaljer skedde under matchen, då Lill-Rågdell och Spindeln löpte på samma boll som var SHK och i direktion för hemmalagets inkast, men genom varsin crawlrörelse ”slamades” bollen till inkast till fördel för bortalaget! Årets märkligaste månne? ”Dubbel-Fotmeijer”!

Spelare, domare och besökare var också nära att se en ”Staffan” av stora mått men bortalagets målis valde att plocka fram taket på ett 6-metersskott? Årets Gråbo?

Tillbaka till matchen, där SHK tuggade på och slutligen navigerade ut Baltic med överlägsna siffor, detta visar på stark karaktär och en förmåga att studsa tillbaka. En annan intressant notering att göra var att den ”icke använda” högerkanten igen gjorde 13-17 mål.

För de i truppen som inte har nedförsbacke till 40 är nu säsongens tävlingsmatcher över, och när det nästa gång bränner till blir det i division 3 och eventuellt division 6. Önskar absolut lycka till de som åker på veteran-SM i Skövde! Den kombon lovar gott, eller inte.

Detta är också sista inlägget av oss gästskribenter och det kommer eventuellt en säsongssummering där alla dessa får komma med sin input.

P.S. Vem fan har inte gjort en del mål i division 3? D.S

P.S 2 Rykte1: Joma bytte öronproppar med domare!? Rykte2: Att talarlistan för lageventet bestod av 35 rader men förutom den första raden som var ”Ägarns sons/Ordförandens” så återfanns bara ytterligare två namn, i itererad formation? D.S. 2

GRYMT JOBBAT GUBBS OCH GUZZ!

Özil