Prima Premiär!?

Likt Manchester Citys är SHKs trupp bred, på första matchen i div3 lyckades man fixa en matchtrupp 12 göbbar stark, med och utan skydd. Och patronbälten med diagonalpass, något som bör och måste elimineras.

Vilka var där? Lite Böhm, bortafans, en go gäng, Hasse från radio, uppvärmningsmusik och urläcker entrématta.

Två helt olika lag möttes; Fjärrås var som en borg: 2 långa gubbar, resten små och en riddare på häst. Eventuellt en murbräcka och det lelle skägget. Dock var laget mycket mer mobilt än en borg och duktiga på ytter6. Målisen har rutin från alla nivåer över div3 och stabiliserade det unga entusiastiska laget. Coach skrek mycket vänster, höger och spela handboll så detta var nog ett tidigt skede i deras utveckling?

SHK kändes som vanligt maffigt med mycket tyngd bakom och i sig, men av uppträdandet att döma var det SHK var mest tagna av stunden. Efter en fantastisk start av Sävedalens hjältar tog bortalaget över och bokstavligen sprang sönder de äldre herrarna. Rädslan att gå mot mål kändes påtaglig och det självspelande pianot/SHK var ostämt.  Mycket tid att förbättra detta, vilket redan skedde under sista delen av matchen då hemmalaget knaprade in ett 5måls-underläge och hade bud på ett segermål.

22 love skrevs slutresultatet till vilket berättar lite om anfallspel samt försvar dito och alla önskar nog att snäppa upp spel inför kommande matcher! Hela det privatägda konsortium vilket SHK opererar under kan garantera att insatsen skall höjas för bästa och största återbäring.

-Vice