Dans över ängen

Ale 2 – SHK 24-33

”Slirrans” nytt år och debut för SHK i Älvängens idrottskomplex. Låter som året inte kunde börjat bättre men vissa reservationer kring detta. SHK hade tränat och förberett sig både fysiskt och psykiskt för det gula sken man spelar under i Alegymnasium! När arenan ändrades blev acklimatiseringen än mer svår. Genom en samling 70min innan match gavs SHK möjlighet att kliva in väl förbereda.

Matchen började som en tight tillställning där hemmalaget hela tiden gjorde sitt yttersta för att ta sig i kapp, och lyckades med detta strax innan tvåsiffrigt. Då drog SHK ifrån och hade en betryggande ledning i paus.

Högersidan av bortalagets uppställning var i volym i klass med lag deltagande i pågående EM! Dock blev inte denna del intakt då en av spelarna blev uppvisad på läktaren, efter diverse förseelser. Det viskas att de disciplinära konsekvenserna inte bara blir ett flak utan också den lille ”kvattingen” till lagbål. Positivt med detta vara att bortalaget kvitterade i aspekten högljudda läktarpersoner!

SHK diagonal H9-V6, var vass för dagen och hemmalaget var aldrig nära att rubba SHK i andra halvlek. Skall sägas att hemmalaget spelade helt ok och förutsättningarna var eventuellt mer gynnsamma för dem.

Som sagt: två nya pinnar från en fysisk men inte allt för ful match, ett tempostarkt och dynamiskt SHK med stabila målisar.

Ps SHK önskar gratulera ägaren (av det konsortium som i sin tur äger SHK) och dennas söner som tagit ytterligare ett steg djupare in i vuxenvärlden.

-Kenny Kontran