Ett enormt träd föll! (hint: Celteak)

Det var en tät drabbning i Ugglums sporthall under söndagens skymning. Obesegrade Celtic kom till förorten med julstämning och hunger för framgång. I caféet låg det lussekatter och doftade och på läktarna satt stora som små och såg fram emot att domarteamet skulle blåsa igång tillställningen, med en gnutta pirr i magen. När domarteamet signalerar för matchstart så är mötet mellan 2 av 3 lag i topptre ett faktum och bortalaget roffar ut sig taktpinnen. Med tight och välarbetat försvarspel och fint skytte så ligger de i princip hela tiden av första halvlek på en armlängds avstånd från SHK som får jaga. Trots ett ständigt övertag för bortalaget jobbade hemmalaget också på och lyckades komma ikapp till 13-13 i paus. Högersidan hos SHK hade en stor del i att laget kunde reducera och senare kvittera.

Värt att notera var att hemmalagets målvakt fick en utvisning för bortkastad boll, något domarteamet ville stävja, de ville ju ha en trevlig stämning på plan, man kan inte lyckas med allt.

Relativt omgående i andra halvlek tog SHK dirigentrollen med knapp marginal och var istället det lag som hade ledningen när något av lagen hade detta. Toppmötet uppfyllde förväntningarna och rullande på med en kampanda där ingen ville vika sig en tum, de två åtråvärda poängen skulle inte ges upp enkelt från någon sida. Ett rött kort drabbar, eller drabbar och drabbar, ett välförtjänt sådant ges till hemmalaget och vid denna tidpunkt ser det ut som de på plan verkligen bestämmer sig, detta skall vinnas.

Ett lag som krigar på med en hel del individuella toppar och slutresultatet skrivs i hemmalagets favör till 29-27.

Som objektiv åskådare var detta en match mellan två fina lag där SHK idag drog längsta strået med ett övertag i individuella toppar, men ett omvänt resultat kunde lika gärna varit ett faktum.

Vill också tacka alla som satt med mig på läktaren och avnjöt denna handbollsklenod, väl spenderade minuter och timmar!

Målskott: Jan Emanuel 7 maskinmässig, Jonas O 5/5 flippar med olika höjd inte så maskinmässig, Joel 5 plus en stumerfoul och läckert försvar- och anfallsspel, Haggeman svinaren 4, Stringen fortsätter levla upp 3, Wikenjohnny 2 löpningar som glider genom plan som en varm kniv genom smör, Arp 1 läcker i undertagsspelet, Salle ”bjäsen” Salmin 1, Brinken 1 blek.

Räddningar: Tobbe 5 laddad, Gunde 9 kylan.

Backlista, Enligt tidigare med addition: Ale-Tobbe!

Ps men man kan lyckas med något? Ds