Besök hos plantskolan!

Baltic-SHK 26-27

Det blev ett celebert besök i Stenkullens idrottsområde då många spelare vände åter till den plats där de själva förväntade sig bli handbollspensionärer. Det var premiär i en ny serie, en högre sådan och i detta läge valde SHK att ikläda sig den föredetta div. 6-skruden. En match där felpassningarna var många, djupet i försvaret var gigantiskt och tempot var som sagt knapp div. 6-nivå.

Med detta sagt så visade SHK att man även denna säsong är ett vinnande lag – en grupp som kan vinna och ta två pinnar även då spelet är uselt. Att nämna ägarens son i denna match är relevant då han var inne som 7:e utespelare utan att dra på sig en “tvåa” och gjorde viktiga mål i slutet av tillställningen. Kaptenens sista balja var också viktig, men system strävar efter balans om man ska vara diplomatisk.

System i balans var det: kvällens domarpar bestod av Senior Fahlgren och en av de där syrrorna, vilka skötte sig ganska bra trots missad dubbelstuds och en felaktig(?) stürmerfoul när Skägget körde en patenterad ryggsatsning.

Slutet gott… och obesegrade som nykomling! Nu är det dags att plocka fram större spel vilket nog kan garanteras då revanschlustan är större än någonsin!

P.S. Vår stående övning på träningen med 2:a-fasövergång, kräver att man springer upp! Låt detta tränande ge oss en fördel i nästa match. D.S.

P.S. 2 För dem som vill bedöma insats efter mål se nedan, eller kolla i en pärm D.S. 2