Blandar man grönt och guld får man Lila med stort L

SHK åkte i lila skrud mot Göteborgs finrum och ÖHK-hallen. En hall som i etapper blivit annorlunda men en god sådan att spela handboll i. Det lila bortalaget hade en kraftigt övertag rent köttmässigt då hemmalaget var betydligt mindre men snabbare. Hemmalaget startade med ett utgrupperat försvar och SHK bemötte detta med bra rörelse och ett bollsäkert och konsekvent anfallspel. Bakåt spelade de lila också fint med en sista utpost i Henke som var riktigt vass på de många 6metersavslut som nådde skåningen. Målen kom från hela banans bredd och bortalaget mäktade med hela 17! mål under de första 30minuterna och gick till pausvila i 4målsledning.

Snacket i paus var att behålla konsekvensen och fortsätta att vara intresserade av målskott. Ledning kändes fel och SHK tappade fart, konsekvens och slutade att gå på mål vilket gjorde att matchen vände under den första kvarten i andra halvlek och hemmalaget kopplade greppet, rent spelmässigt. Sista kvarten ökade SHK tempot igen och började äta sig ikapp, och med knappa 10sek hade Lajlas lag en sista chans att kvittera till 28-28 men nådde aldrig fram och man fick vända hemåt med den enda poängen från omgång-1 som laget hade redan innan besöket.

Ytterligare ett fall framåt och tydligt är att den största motståndaren är laget självt, de egna huvudena och den egen inställningen. Dags för nya tag så kommer snart en seger och varför inte ta den i nästa omgång och vända på denna förbannade Flintasteken (en stor, extremt äcklig stek, med fler baktierier än en ordinär tarmbiota). SHK är på god väg men måste offra mer än tid en lördag- eller söndagafton.

Skall extra plus delas ut görs detta till James och Henke med en ett påhängt rörligt Skägg, bör dock belysas att laginsatsen är det som hyllas bör om något.

Vi undrar fortfarande vad Hasse på radio gjorde när SHK hade ett friläge med efterföljande skott i mål? Det får vi nog aldrig veta men vill ni veta vad han gör nu? kan ni lyssna mellan 9:33-13:00 på Hasse i P4 Göteborg.

Nu är det dags att sno ett par chips och bli vårens lag i serien! Det är Gröna tider i Paris så låt det bli det i serien också, det hade den förre styrelsemedlemmen Ryd älskat!

Målskyttar enligt Malin och Rolf: Jåkke 5, James 5, Gillis 4, Hagman 3, Goj 2, Johan 2, Arp 2 (1), Gollat 2, Lirarn 1, Sprint den osäkrade handgranaten 1

Målskyttar Bertokorrektus med lite extrapolering: James 5, Gillis 4, Jåkke 4, Hagman 4, Goj 2, Johan 2, Arp 2 (1), Gollat 2, Lirarn 1, Sprint den osäkrade handgranaten 1