Lördagssnackset är serverat

De Gröna åkte till Hisingen för att möta serieledaren Rya. Ett lag fyllt av spelare som lade elitskorna på hyllan relativt nyligen. Matchtiden 17:00 en lördag i fd Estrella-hallen har gjort både elitspelare och före detta mindre sugna på hyste, men trots dessa odds reste sig de bägge lagen och stod emot den starka demotivations-vinden.

En ganska fin match spelades där lagen hela tiden var nära varandra resultatmässigt och där Rya för det mesta hade en liten ledning. En stor anledning till att SHK var med i siffror i första halvlek var högersidan där det producerades flitigt från 9m, 7m och 6m. Vi på läktarna fick se ett trendbrott när SHK kom ut i andra halvlek med en enorm power och lyckades vända underläge till överläge och skapade sig en fin ledning med ett par bollar. SHK var dock både gult kort-, utvisnings och rött kort-belastade vilket spelade sin part fortsatt i matchen. Men genom snabba kontringar, lite goeräddningar och bra försvar lyckades denna ledning uppbringas om än kortvarigt. Några utvisningar i följd gjorde att Rya kunde komma åter och vända på kuttingen och slutligen glida in i slutsekunderna med en ledning på 3-4bollar. Resultatet landade typiskt på 28/29-25.

Kul att se domare som är på väg upp och ambitiösa, de använde pipan och headsetet flitigt, och vi fick se 9-5 i 7meterskast, och 8-14 i minuter på botbänken samt ett rött kort för bortalaget.

Hoppas pöjken som skadade axeln och fick bli hämtad av ambulans mår bra!?

Tacka två lag som spelade en fin match med hårda tag och de 9 på läktaren som också vigde sin lördagkväll till Chipshyste.

Målskytte: Janne 9, Jillis 5, Joel 4 (4), Salle 2, Storeolsson 2, Målarn 1, Lirarn 1, Stringen 1

Kepper´s contribution: 14

Rödakortlistan: Skägget 1

Backlista: se tidigare noteringar!