Särö och dess komet, när slocknar den i år?

Premiär! I den annorlunda öns område. Ett toppat Särökometerna med ny tränartrojka och minst 3 träningar i veckan ställdes mot det gröna besöket. Bortalaget visst inte hur det nya manskapet skulle se ut och fungera eter Silly season och man hoppas ni att spelarna kan fokusera på sina insatser i klubben trots alla rykten, turbulens, arvodesdiskussioner och den nya typen av lim. Apropå lim till Särö är det flera mil men det är inget att hänga upp sig på.

Detta var en tillställning då det rutinerade gardet i grönt startade lite långsamt men sedan ökade kvalitén mer än takten och seglade långsamt ifrån för att sedan börja kryssa sist 15 så resultatet blev mer smickrande för hemmalaget.

De Tuborgfärgade trummade på med 5-1 försvar vilket gav en del bollstölder och bröt upp kometernas varianter. En ensidig historia med segerns sötma, men där den nye Tobbla tog ett direktrött via angrepp a la krav maga, med fokus att oskadliggöra L3-L4. Kvalificerar han sig för en notering på backlistan? Absolut.

Ps Spökskrivaren är sökt, sedan eftersökt utan framgång, fann dock hens inlogg ds

Målskyttar: Robinssondeltagaren 6, Joel Biten Foppa F 4, Brunbjörn Torström 3, Gillis/James 3, Grilltrucken 2, Hagamannen 2, Nye Mördan 2, Peter Spring (mesta sarkastiska namngivningen i denna listan) 2 (2), Föräldratränare J 1, Gollat 1, Frilägestspezz 1, Jåcke måste få va med 0.

Målisligan: Gundal och Lellesudden 1

-Särklas