Seriepremme Säsongen 15/16

Seriepremiär för ett SHK som gör sin andra säsong i handbollens finrum, div3. Uppladdningen för matchen hade varit blandad då närvaro och täckning på diverse positioner under säsongen 15/16, varit ömsom vin ömsom vatten. Hoppas på bättring kring detta så kan det bli en kanonsäsong i serien. Premiären spelandes mot Nord som förra året spelade i div2 och gjorde det med antibravur och föll ur. Trots vissa den skiftande närvaron på upptakten till premiären hade hemmalaget fått en ambitiös scoutrapport angånde motstånder, unga och med ett härligt tempo. Med detta sagt var det SHK som stod för tempot men genom slarv i passningar och oskärpa i avslut kunde inte hemmalaget ta denna match mot ett blekt motstånd. Å andra sidan så låg SHK under med fyra mål inför de avslutande 10 minuterna och i en mach där ”målraten” 0,32mål/min och lag.

19-19 skrevs slutresultatet till och nya lärdommar kunde dras. Den mest anmärkningsvärda och intressanta var att om en Nordspelare hindrade en motspelare eller ett skott från den samma innanför 6meterslinjen men inte gjorde det med flit kan maximalt ett frikast ges!!!! Det måste vara denna ”flitfaktor” som kräver att de dömmer med headset.

De gröna laddar om och hoppas på 2pinnar i nästa match.

-Spöket

Målskyttar SHK: Blandat