23-24 nu 24-23 Julen kom tidigt i år!

Det lackar mot jul, det lackar mot ”dan” före doppare”dan” och doppare”dan”. Serien hann vända innan vi kom till 2016 och en ny drabbning innan julledighet och internationell dito skulle spelas. Detta gjorde att Onsala stod för motståndet precis som föregånde helg och med serien vände också resultatet på tavlan.

SHK var för en gångs skull snabba ur startblocken eller som man sa när Jesus gick i kortbyxor snabba ur startgroparna och snodde åt sig en 4-0-ledning, via dödliga avslut och ett än ”dödligare” försvar. Bortalaget hade matchen igenom en straffkavalkad och bet ständigt i trots kraftiga försök av hemmalaget till att rycka åt sig en storledning och cruisa ifrån. Det blev en nagelbitare för publikumet i denna uppersittarkväll och en bit in i andra halvlek var det kvitterat och juleljusen visade 18-18. SHK hade handen på självförstörarknappen och var redo att trycka! Då kom Gunde in och ryckte undan handen och räddade 7-metare, och hemmalaget fortsatte med sitt goa förvar och läcker sista utpost i Ola.

23-24 från föregående helg blev 24-23 och tomten kom med alla 4poäng till SHK som hade varit både snälla och flitiga pojkar. Dagens största klapp till hemlagets försvarsspel och medföljande burväktare samt Julälskaren Bernt som lämnar arenan med en läcker förvars- och anfallsinsats, Göbben kan än höhö.

Annat att notera:

• den totala frånvaro av Fridéns, paradoxalt ytterst ovanligt och vanligt samtidigt.
  • en läcker ”Japanare” från 9meter.
  • Slangen en av få IFK:are på uppgång. Vissa borde se mer på maxlokal sport! för glädjeämnen.
  • Flera spelare återfunna bland fiskpinnarna!

Målskyttar: Tomten 5, Hagman 4, Bernt 4, James 3 (2), Solum 3, Skägget 2, Spring 2, Nyttiga Nyth 1.