Surt sa räven om rövbären

Då var det dags för SHK att möta Celtic i den mytomspunna idrottsanläggningen ”Kultan”. Hemmalaget toppar serien genom ett spel som inte direkt överraskar men som är oerhört konsekvent, lite motsatsen till de gröna hjältarna med rötter i Sävedalen och Partille. SHK tar taktpinnen direkt trots betydligt blygsammare ”resultatryggsäck”. Så fortsätter det över halvtidsvilan och genom ett enkelt men ärligt spel så fortsätter de gröna att behålla ledningen i en spelmässigt jämn tillställning. Utvisningar drabbar lagen på uppenbara och oförklarliga grunder under de hela 60min.

Tyvärr tappar SHK fokus och börjar med en typ av Pokaljakt, där vi får se idiotutvisningar för tjat, usla passningar, Staffans och allmänt tappat fokus när det skulle behövas som mest och matchen skulle till att avgöras.

En match som verkligen speglar de bägge lagens säsonger, där Celtic ofta drar det längsta strået och SHK som viker ner sig av interna och externa aktioner då en handbollsmatch skall till att avgöras.

Nu är det dags att ta detta vidare och med 50 bra minuter måste SHK sträcka på steget gå den extra metern (räcker) för att göra 60 fina minuter vilket med enkelhet dubblat poängskörden.

Väl mött nästa helg då de röda SHK kommer på besök, och hemma mot dem är Grön obesegrade.

Grön betyder Gå, Spring, Kör!

Målskyttar: