Besök i den stackars orten som måste bevisa att barnen behöver glutenfritt

Alltid mitt i samhällsdebatten, alltid mitt i hystens kärna, det är mitt kall, min möjlighet att till fullo sträcka ut mina vingar.

18.00 i Torslanda den anrika klubben TAIK, A-laget skötte förmatchen, många löpte med tighta skinkor, kändes på något sätt överspänt. Idag visade giganterna från Sävedalen rutin och smartness men toppade eventet genom orutin och dumdristighet. En ganska tunn SHK-trupp ställdes på banan man skulle gärna som åskådare ifrågasätta klubbledningens arbete kring matchtruppen, eller valde tränaren att gå med Wikegårdmodellen? Viskades i korridorerna att folk behövde jobba!?

Nu till matchsammandraget, SHK spelade lite smuggel och dominerade i princip hela matchen och likaså resultatet, dock skall sägas att hemmalaget hade en del läckra plusvarianter. Man kunde också se att ju längre halvlekarna gick desto tyngre hade de gröna att behålla sin välförtjänta ledning. Så när timeouten togs med 15sekunder kvar, ledning med ett och boll var feelingen att SHK skulle reda ut det hela och bärga 2 pinnar. En av SHKs mest rutinerade pjäser hade bollen och denna slog på stort och kastade iväg bollen. Efter lite tumult och tjafs var läget: ca 5s kvar och nu med hemmalaget som bollförare som också jagade ett mål för att utjämna. Sagt och gjort fick v6 ett läge utanför plan och satsade på att skjuta allt vad denne var värd på ytan 0,1*2m och bollen smet in.

Delad pott i en målrik match där nog bägge lag lämnade plan med en krokig och besviken poäng. Bortalaget drabbades av några skavanker som vi får hoppas läker till nästa event.

Målskyttar: för många

-Spöket