Förlust mot wasst Wasaiterna

Det blev en dunkel tillställning mellan Wasaiterna-SHK. Cirka 140 av knappa 500 lysrör var ur funktion på matchdagen! De har tydligen tillkallat “Golv-Janne” att lösa det, så en lättnandes suck kan dras då nästa möte kommer dröja till minst säsongen 16/17. Wasaiterna tryckte gasen i botten med det samma och lät aldrig SHK vara i ledningen under de spelade 60minuterna. Bra försvarspel och två staket räddningar av SHK gjorde att lagen följdes åt till och över 30 minutersstrecket. Vid ställningen 12-12 hade SHK flera gyllene lägen att komma förbi och orsaka än mer desperation för hemmalaget. Men de specialarna som togs fram funkade inte och istället kopplade de Winröda (om de fortfarande har den färgen på tröjorna? svårt att se i mörkret!) greppet och ryckte till sig en 16-12 dvs fyramålsledning. Efter detta var matchen tät men avgjord och slutresultatet skrevs till 24-18 efter ett par snabba för hemmalaget i matchens slutskede.

Ytterligare en tung förlust för De Gröna som har haft problem i de avgörande lägena, men det stundtals aggressiva försvar- och målvaktsspelet bör nämnas. Wasaiterna är en klubb som satsar och tränar nog mellan 3-5ggr/veckan vilket är 6-15faldigt den genomsnittlige SHK-mannen.

Nya tag att ta och ladda om, men också en möjlighet att ge det en lite tanke hur man kan prestera bättre och nå noblare resultat.

Nytt domaregodis: Om du leder din kropp med en armbåge så kvittar det om det är någon i närheten, Stumer foul kan blåsas oavsett plats på banan och oberonde om du har kontakt med motståndare.

Målskyttar: Rågdell 4, Åhl 3, James 3, Gillis 2, Olssons 2, Bengas pöjk 2, Mackolisous 1, Mr X 1.