Rapport från fältet, en världsmästare sover aldrig!

Torslanda 2016-10-15

På söndagar vilar man, där skiljs axen från vetet. En go rulle, en tre-rätters, lite vitt vin och räkor så kan vilodagen söndag se ut för de flesta! Men inte för en Världsmästare när de andra slappar utvecklas hen, när de andra Netflixar skriver han ett referat, ett referat om uppgörelsen på ön.

Efter tunnlar och passerade fabriker, raffinaderier och fabriksförsäljning välkomnades SHK till en strävsam Torslandahall och 7,5m2 omklädningsrum, men dusch finns! Uppvärmningsmöjligheterna var fantastiska och den gamla bunker till b-hall hade täckts någon typ av funktionsplast, ljus plast. Hemmalaget startade friskt med sitt unga garde och fick ut mycket av sitt tuffa försvarsspel, dock hölls siffrorna nere och matchen blev en målsnål historia. SHK blev lite tagna på sängen av det nämnda försvarsspelet men började tugga igång maskineriet, det gamla maskineriet där många nya komponenter har implementerats. 80-talet bjöd på hela 19 strutar i de Gröna med 2 stycken V6or högst på lönelistan. Två riktigt läckra pjäser varav den ene gjorde hystecomeback och SHK-debut och firade med 6 strutar, där en var en riktig fräckis bakom ryggen.

90-talet bjöd på två staket genom en mix av styrka, läckerhet och dynamik! Ser härligt skolade de dära. Det tidigaste 10-talet nämligen 70-talet utgjordes av en blixtrande kantlöpare, en rörlig M6 och en tung coach, dessa tillsammans mäktade med en strut. En eloge också till Gunde i kassen som axlade målvaktsmanteln ensam och varvade upp tillsammans resten av laget och storspelade då det avgörande rycket kom en bit in i andra halvlek. När SHK hade ryckt åt sig ledningen fanns det inte plats för fler herrar på täppan och matchen var avgjord. Rycket visade också att SHK kan producera mål och trots en torftig utdelning de första 15-20minuterna så mäktade SHK med 30baljor. För den skinntorre: 1+19+10=30.

Nu rullar serien vidare och SHK har skapat sig än betydligt bättre sits än föregående år.

Att notera var att den spelande tränaren, hans som sitter på ett dussin stolar glömde sina skor men räddades av den debuterande, teamwork och sånt krävs för att bli världsmästare.

Ps bra uppslutning på läktare ock!!

Målskyttar: Robbo 6, Biceps 5, Utter 5, Wiken 4, Pectoralis Major 4, Hagis 2, J-ligan 1 var samt Lirarn 1.

-Blogguden