Som bonden sa!

Hemmadrabbning nummer två 16/17, och som den gamle bonden en gång sa: en Kärra har man efter sig!

Lagen positionerar sig i varsin ända av Bellkurvan/klockan när det kommer till åldersprofil dock skall vi inte glömma outliers i SHK. Matchen höll ett relativt högt tempo, speciellt gällande kontring/hemspring och detta höll siffrorna nere i kombination men habilt försvarsspel och en viss oskärpa i diverse avgörande moment. Från läktaren stack uppvärmning ut hos hemmalaget, oerhört nyskapande och kändes att framtiden redan var här! Skulle ville skriva en essä om denna men låt oss fokusera på matchen då denna kommer falla i glömska men uppvärmningen kvarstå storstilat, på våra näthinnor på läktaren och i diverse framtida litteratur och sociala medier. Matchen var en jämn historia där lagen följde varandra i princip över 50minuter, 25 i var halvlek. Hemmalaget satte sig i förarsätet i slutet av H1 men gick pliktskyldigt och ack alldeles för bekant till baksätet direkt i andra halvlek.

Det dödliga och avgörande rycket som avgjorde matchen i hemmalagets favör kom när klockan passerat 50min. Seger med ca 3 mål där hemmalaget gjorde total 25 strutar. Matchen hade i sig ett flertal guldägg: tunga 3:a-blocket, Arps offrande, Lellejoels kantspel, 5Nyths på läktaren mm mm.

Underbart med seger och från läktarplats kunde man även se att Årets SHKare är tillbaka! Härligt!!

Målskyttar: Joel 5, Gillis 5, H9a 3 H9b 3, Utter 3, Mäckeda 2, Hagge 2, Sprint 1 och Arp 1

Backlista: Skägget 1, Spring 1, Salle 1, Utter 1.

-RZ Världsmästare