Sydöst-europeisk-tendens krävs!

SHK-OLDRIK 25-26

Flyttad match kunde ses som en fin gest av SHK, trots att denna hamnade vid datum och tid för drabbning mellan två av världens bästa i alternativ bollsport. Här hade lite mer ”Joggeuppträdande” varit mer passande såhär med facit i hand. Grisen i säcken var ett faktum.

Publiken fick bland annat se: skamliga efterslängar, ansiktsslag, 2013 års Staffan (till dags dato), missade passningar, gnälliga gubbar, ansiktsloska, otaliga innanförtäck, olidligt maskande, kantknuffar, spelande chefsdomare och fejkad ”urledtumme”. Tyvärr såg domarduon endast de två sistnämnda.

Matchen började i ett oerhört lågt tempo och fortsatte så tillställningen igenom. SHK uppträdde håglöst och lät motståndarna diktera villkoren. Den enda i SHK som motbevisade devisen: ”Gammal är äldst” var Gunde i kassen som ”sköjade” med ungtupparna som de mest rutinerade i motståndet.

Hemmalaget vaggades som sagt in i matchens låga tempo och avsaknaden av initiativ och individuellt driv spelade motståndet i händerna som behärskade detta stop-and-go-spel med närmast kirurgisk precision. Taktiken fungerade med att trasa sönder matchen och långa passningar samt förstafastryck uteblev, men Slangens medhavda boll studsade bra! Fördelen är att de tidigare serieledarna är förberedda på att spela med en plastboll med 20atm/2,03MPa/20,26Bar/15200mmHg tryck nu när Ale snart skall mötas i Bananhallen.

Dags att släppa denna match av östeuropeisk bortamatchkaraktär, där rättskipare har haft ”2 weeks at the sea”! Nu ligger fokus på resten av säsongen och SHK skall göra allt som står i deras makt för att nå mållinjen i en bra position. Laget kommer också dagligen att lyfta fram och påminna sig själva om att: En fin gest skall man förtjäna!

P.S. Förlusten var SHK’s första i hemmaborgen och med endast, men än dock 2 noteringar i förlustspalten sedan klubbens grundande kan man än mer imponeras av IKS damer som nu vunnit 51 raka elitseriematcher! Hipp hipp!

-Stereoögat