Att saluföra en honhund!

Celtic kom och mötte konstigt nog ett grönt lag på lördagkvällen. Hemmalaget jagade sin första segern i en match de mötte ännu ett topplag. Det var en jämn kamp, där hemmalagets burväktare ånyo visade att målvaktsposten är absolut bäst bestyckad. Matchen var jämn och lagen följdes åt och när bortalaget tog timeout för att vila upp sig vädrade de Gröna morgonluft. Men ett utomordentligt usel 6-5 spel slutade med 0-2 på tavlan kopplade bortalaget greppet och hemmalaget gav bort segern och hängde med huvudet och tyckte allmänt synd om sig själva.

Dags att slicka såren och gråta ut hos mamma eller pappa eller liknande. Sedan ta med sig en vilja, en tro på seger annars kan SHK grön redan nu börja scouta div4 lag inför nästa säsong.

Trots detta mörker måste målvakterna ges en stor eloge där Tobbe gör en fin insats igen och där Ola är tillbaka och hindrar bollar like a Jedi! Hoppa också att utespelarna kan stå upp för sina målvakter när motståndarlaget skjuter för allt de är värda mot ansiktet på sista utposten.

Samt att ge en highfive till de föredetta Qvidingspelarna som visar de ”hårda” handbollspelarna att de gillar tempo och fart i match efter match.

Målskyttar:  Återkommer men var fler än vanligt